گردو

مصرف گردو خشک درجه یک فواید سلامتی دارد زیرا منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان های مرتبط با سلامت قلب و کاهش احتمالی سلول های سرطانی است (Martínez, Penci, Ixtaina, Ribotta, & Maestri, 2013 ).

علاوه بر این، گردو منبع عالی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مختلف است که به حمایت از استخوان ها و اعصاب، عملکرد سیستم ایمنی بدن و سرکوب رشد سرطان های سینه، پروستات، روده بزرگ و کلیه کمک می کند (آلبرت، مایکل گازیانو، ویلت و منسون). ، 2002).

گردو

یک مطالعه انسانی نشان داد که خوردن گردو عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد، افسردگی را کاهش می‌دهد و به توقف کاهش عملکرد مغز مرتبط با سن کمک می‌کند (Fraser, Sabate, Beeson, & Strahan, 1992). گردو همچنین منبع خوبی از فلاونوئیدها، اسیدهای فنولیک و پلی فنول های مرتبط به شمار می رود. ترکیبات فنلی برای عملکرد تغذیه ای آنها شناسایی نشده است. با این حال، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی عالی، آنتی آتروژنیک، ضد التهابی و ضد جهش زا می توانند برای سلامت انسان مهم باشند (Carvalho et al., 2010).

مصرف روزانه گردو به طور قابل توجهی کلسترول LDL را کاهش می دهد و به پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب کمک می کند (برابین، حکیمی و پلتیه، 2001). گردو منحصر به فرد است زیرا دارای نسبت کامل 4:1 n-6 و n-3 PUFA است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد (Simopoulos, 2002).

فواید قلبی خوردن گردو شامل جلوگیری از التهاب و بهبود عملکرد شریانی است (ژائو و همکاران، 2001). ادعای سلامت سازمان غذا و داروی ایالات متحده نشان می دهد که مصرف 42.5 گرم در روز ممکن است خطر بیماری قلبی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی کم چربی اشباع و کلسترول کاهش دهد (Alasalvar & Bolling، 2015). سازمان ایمنی غذای اروپا به ماده 13 اجازه داد تا ادعا کند که مصرف 30 گرم گردو در چارچوب یک رژیم غذایی متعادل منجر به بهبود اتساع عروق وابسته به اندوتلیوم می شود (EFSA، 2011).

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *